04/05/2020

Utrwalenie wiadomości i umiejętności wynikających z działów III i IV podręcznika

Poniżej znajdziesz zestaw poleceń, związanych z zawartością działu III i IV podręcznika. Zapoznaj się z nimi i opracuj odpowiedzi na poniższe pytania. 

Możesz przygotować się do odpowiedzi ustnej, ale doradzam opracowanie odpowiedzi na piśmie – w zeszycie. Taka metoda zaprocentuje podczas sprawdzania twojej wiedzy i umiejętności, w następnym tygodniu – nie tylko utrwalisz w ten sposób swoje wiadomości, ale będzie ci łatwiej wykazać się dobrym przygotowaniem do sprawdzianu. 

UWAGA! Nie przesyłaj mi zdjęć związanych z wykonaniem poniższych poleceń –  to nie podlega ocenie (ocenę uzyskasz natomiast z realizacji sprawdzianu). Jeśli masz wątpliwości co do poprawności twoich odpowiedzi, możesz zadać mi pytanie – znasz drogę.


Autor: Ninocare (zasoby Pixabay)

Oto zadania:

1. Wymień (z imienia i nazwiska) wszystkich wybitnych pisarzy polskich, którzy są głównymi bohaterami tekstów zamieszczonych w dziale III podręcznika.
2. Każdemu z poznanych wybitnych pisarzy polskich (dział III podręcznika) przyporządkuj określony rodzaj literacki, w którym dany pisarz (pisarka) specjalizuje się, np.:

Olga Tokarczuk – proza (możesz też napisać: Olga Tokarczuk - powieściopisarka).

3. Nazwij najbardziej prestiżową nagrodę na świecie za wybitne osiągnięcia i wskaż dziedziny, których przedstawiciele mogą być honorowani tą nagrodą.

4. Kto z Polaków uzyskał ostatnio nagrodę, o której mowa w pyt. 3.?

5. Przypomnij sobie fragment „Dzienników” Stefana Żeromskiego. Jakich interesujących dla ciebie informacji o pisarzu dostarczył ci ten tekst?

6. Przeczytaj ponownie tekst „Kto kupi buty dla noblistki” i odpowiedz na pytanie: po co właściwie pisarzom noblistom potrzebni są sekretarze?

7. Wskaż, na podstawie artykułu „Przyjaciółki Nobla”, dwa dowolne szczegóły ceremonii, które  związane są z bankietem organizowanym dla laureatów Nagrody Nobla.

8. Który z pisarzy, poznanych w dziale III podręcznika, wspomina swoje dzieciństwo jako szczęśliwe, a który – jako smutne?

9. Przypomnij sobie sylwetkę bohatera, którym zajmowaliśmy się realizując temat „Ciekawe czasy, ciekawi ludzie…” (piłkarz, piosenkarz, mechanik) i określ, które cechy charakteru tej postaci (wymień jej imię i nazwisko) przydałyby ci się w osiąganiu własnych celów zawodowych.

10. Przeglądnij wszystkie ćwiczenia (1/188; 1,3/190; 4/191; 5,6/192) z działu IV podręcznika, związane z frazeologizmami. Utrwal sobie znajomość ich znaczenia. Jeśli nie znasz znaczenia, przeglądnij internet – znajdziesz na pewno. Zawsze też możesz zadać mi pytanie. Twoja znajomość tych frazeologizmów również będzie przeze mnie sprawdzana.

 Ta złota dziesiątka pytań i poleceń musi być przez ciebie zrealizowana w całości. Masz na to tydzień czasu (sprawdzian przeprowadzimy 12. maja, podczas 3. godziny lekcyjnej) – nie marnuj go więc i sensownie rozłóż pracę. Co dnia pokonaj jakiś odcinek zadanego materiału. Powodzenia!

2 komentarze:

Komentuj zachowując zasady kultury - jeśli zechcesz je lekceważyć, Operator połączeń międzyplanetarnych odeśle cię w kosmiczny niebyt:)