Poniżej
znajdziesz zestaw poleceń, związanych z zawartością działu III i IV
podręcznika. Zapoznaj się z nimi i opracuj odpowiedzi na poniższe
pytania.
Możesz
przygotować się do odpowiedzi ustnej, ale doradzam opracowanie odpowiedzi na
piśmie – w zeszycie. Taka metoda zaprocentuje podczas sprawdzania twojej wiedzy
i umiejętności, w następnym tygodniu – nie tylko utrwalisz w ten sposób swoje
wiadomości, ale będzie ci łatwiej wykazać się dobrym przygotowaniem do
sprawdzianu.
UWAGA! Nie przesyłaj mi
zdjęć związanych z wykonaniem poniższych poleceń – to nie podlega ocenie
(ocenę uzyskasz natomiast z realizacji sprawdzianu). Jeśli masz wątpliwości co
do poprawności twoich odpowiedzi, możesz zadać mi pytanie – znasz drogę.
Autor: Ninocare (zasoby Pixabay) |
Oto zadania:
1. Wymień
(z imienia i nazwiska) wszystkich wybitnych pisarzy polskich, którzy są
głównymi bohaterami tekstów zamieszczonych w dziale III podręcznika.
2. Każdemu z poznanych
wybitnych pisarzy polskich (dział III podręcznika) przyporządkuj określony
rodzaj literacki, w którym dany pisarz (pisarka) specjalizuje się, np.:
Olga Tokarczuk – proza
(możesz też napisać: Olga Tokarczuk - powieściopisarka).
3. Nazwij
najbardziej prestiżową nagrodę na świecie za wybitne osiągnięcia i wskaż
dziedziny, których przedstawiciele mogą być honorowani tą nagrodą.
4. Kto
z Polaków uzyskał ostatnio nagrodę, o której mowa w pyt. 3.?
5. Przypomnij
sobie fragment „Dzienników” Stefana Żeromskiego. Jakich interesujących dla
ciebie informacji o pisarzu dostarczył ci ten tekst?
6. Przeczytaj
ponownie tekst „Kto kupi buty dla noblistki” i odpowiedz na pytanie: po co
właściwie pisarzom noblistom potrzebni są sekretarze?
7. Wskaż,
na podstawie artykułu „Przyjaciółki Nobla”, dwa dowolne szczegóły ceremonii,
które związane są z bankietem organizowanym dla laureatów Nagrody Nobla.
8. Który
z pisarzy, poznanych w dziale III podręcznika, wspomina swoje dzieciństwo jako
szczęśliwe, a który – jako smutne?
9. Przypomnij
sobie sylwetkę bohatera, którym zajmowaliśmy się realizując temat „Ciekawe
czasy, ciekawi ludzie…” (piłkarz, piosenkarz, mechanik) i określ, które cechy
charakteru tej postaci (wymień jej imię i nazwisko) przydałyby ci się w
osiąganiu własnych celów zawodowych.
10. Przeglądnij
wszystkie ćwiczenia (1/188; 1,3/190; 4/191; 5,6/192) z działu IV podręcznika,
związane z frazeologizmami. Utrwal sobie znajomość ich znaczenia. Jeśli nie
znasz znaczenia, przeglądnij internet – znajdziesz na pewno. Zawsze też możesz
zadać mi pytanie. Twoja znajomość tych frazeologizmów również będzie przeze
mnie sprawdzana.
Ta złota dziesiątka pytań i poleceń musi być przez ciebie zrealizowana w całości. Masz na to tydzień czasu (sprawdzian przeprowadzimy 12. maja, podczas 3. godziny lekcyjnej) – nie marnuj go więc i sensownie rozłóż pracę. Co dnia pokonaj jakiś odcinek zadanego materiału. Powodzenia!
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńDziękuję Elu, Ciebie pozdrawiam również.
Usuń