Zostawimy na chwilę podręcznik do języka polskiego, by skierować naszą uwagę na inne, ciekawe obszary, które mają pozytywny wpływ na nasz – szeroko rozumiany – rozwój. Urządzimy sobie seans kina domowego.
W związku z tym oglądnij film zatytułowany „Chce się żyć”. Pod spodem widzisz okienko ze zwiastunem tego obrazu. Myślę, że fragmenty filmu zachęcą do zapoznania się z jego całością.
Praca nad filmem zajmie nam dwie jednostki lekcyjne (zapisz temat lekcji, taki jak tytuł posta i nadaj jej podwójny numer). Będzie nas interesować nie tylko fabuła tego obrazu, ale też dzieło filmowe jako takie.
W związku z zadaniem pierwszym należy się skupić na przedstawionej historii. Będę oczekiwać, że potrafisz opowiedzieć mi ją – przygotuj się do ustnego streszczenia. Nie zapomnij o zachowaniu kolejności opisywanych zdarzeń (możesz sporządzić ich plan w zeszycie), o prezentacji głównych bohaterów i swojej ocenie ich postępowania.
W związku z drugą częścią zadania (za tydzień), przygotujesz wypowiedź pisemną, w zeszycie, odpowiadając na następujące pytania: Kto jest reżyserem tego filmu, a kto autorem scenariusza, kto skomponował muzykę, kto zagrał rolę główną, a kto role drugoplanowe, do jakiego gatunku filmowego zaliczymy ten obraz, jak oceniasz grę poszczególnych aktorów (wybierz dwóch, których gra najbardziej ci się podobała).
UWAGA! Tym razem nie przesyłajcie mi zdjęć swojej pracy, będę chciała w inny sposób sprawdzić, czy pracowaliście. Poinformuję was w późniejszym czasie o formie sprawdzenia wykonania tych zaleceń.
Powodzenia!
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńŚwietnie, Adam. W przyszłym tygodniu poinformuję o sposobie rozliczenia się ze mną z zadanej pracy. Pozdrawiam!
OdpowiedzUsuń