Intrygujący temat dzisiejszych zajęć
narzuca nam obowiązek zaznajomienia się z trzema tekstami w podręczniku.
Spokojnie! Każde z Was upora się tylko z jedną opowieścią, chyba że kogoś
rozpiera energia lub ciekawość, co też miał do przeczytania kolega… Można sobie
na to pozwolić – nie będę wstawiać jedynek za taki zapał J Po kolei:
Zapisz w zeszycie temat taki, jak tytuł posta. Pod tytułem zanotuj:
Teraz znajdź swój
przydział:
Tekst Eweliny Zadrożnej „Każdy gol dla mamy” (podręcznik, s. 162-163) przeczytają osoby oznaczone w dzienniku numerami: 3, 8, 9, 10, 13, 14). Wywiad Justyny Kasprzak i Oskara Mayi „Kamil Bednarek. Inny nie będę” (podręcznik, s. 164-166) przeczytają osoby oznaczone w dzienniku numerami: 1, 2, 4, 5, 11, 12, 18). Wywiad Elżbiety Nowosielskiej „Mechanik Roku o swojej pracy, o swoich pasjach” (podręcznik, s. 167-169) przeczytają osoby oznaczone w dzienniku numerami: 6, 7, 15, 16, 17, 19).
Po przeczytaniu tekstu wpisz imię i nazwisko bohatera w wykropkowane miejsce powyżej. Następnie przepisz do zeszytu i uzupełnij poniższy tekst:
……………………………………………………………………… . Imponuje mi jego postawa, ale mam swojego własnego idola. Jest nim ………………… Zajmuje się on/ona ……………………… i budzi mój podziw z powodu takich cech charakteru, jak ….......................................; …………………………; ………………………….. ; …………………………………. . Myślę, że ja jestem w stanie również osiągnąć zawodowy sukces. Będę do niego dążyć poprzez następujące działania: ………………………… ; ………………...…........................ ; ........................…………… .
Termin wykonania tego zadania: do 25.
kwietnia 2020.
Zadanie dodatkowe, ale tylko dla tych chętnych, którzy „przyłożą się” do pracy i zechcą zadbać zarówno o treść, jak też język wypowiedzi): Opisz, posługując się własną argumentacją, bariery, które utrudniają człowiekowi osiąganie sukcesu (przeanalizuj bariery, które są w nas samych i te, które są od nas niezależne). Musisz zmieścić swą wypowiedź w 10-12 zdaniach.
Powodzenia!
Elu, odpowiedzi na swój komentarz szukaj w komunikatorze.
OdpowiedzUsuń